Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii
Švábenická, Michaela ; Sládková, Petra (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Michaela Švábenická Vedoucí práce: MUDr. Bc. Petra Sládková, Ph.D. Název bakalářské práce: Možnosti využití Feldenkraisovy metody v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Při intervenci Feldenkraisovou metodou (FM) dochází pomocí uvědomění si těla a pohybu k navození procesu aktivního učení, který je zaměřen na dosažení funkční nezávislosti a požadované úrovně kvality života jedince. Totéž je i v zájmu ergoterapie, jež se věnuje právě otázkám soběstačnosti a schopnosti účastnit se činností smysluplných pro daného jedince. FM má široké spektrum využití, je možné ji aplikovat u osob různého věku, s rozličnými typy a stádii onemocnění a lze ji označit za neinvazivní metodu neuromodulace. Doposud však nebylo v ČR zaznamenáno využití FM ergoterapeutem. Cílem práce je zjistit, jak FM může pacientům pomoci z pohledu ergoterapie a odborně ji popsat skrze přehled a návrh vybraných prvků FM využitelných v ergoterapii a jejich aplikaci u heterogenní skupiny pacientů. Jedná se o kvalitativní výzkum založený na dobrovolné účasti čtyř diagnosticky odlišných probandů na osmi lekcích FM pod vedením certifikované lektorky a na opakovaném individuálně zaměřeném ergoterapeutickém hodnocení s využitím objektivních standardizovaných nástrojů (WHODAS 2.0, Box and Block Test) a...
Leadership ve vybrané organizaci
KALÁŠKOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá autentickým leadershipem ve vybrané společnosti Ferospoj s.r.o. Tato práce navazuje na výsledky získané prostřednictvím autorky bakalářské práce. Cílem je provést podrobnější analýzu leadershipu ve vybrané společnosti a navrhnout vhodná opatření ke zlepšení autentického leadershipu. V pozici leadera je důležité zabývat se svým přístupem k následovníkům a pracovat na jeho rozvoji. Právě leadership je jedním z klíčových faktorů, který může zajišťovat požadovaný výkon, a tím i dosažení cílů podniku. Pro analýzu autentického vedení ve vybrané organizaci byla použita dotazníková metoda. Byly aplikovány dva typy dotazníků. Jedním z nich byl "Authentic Leadership Questionnaire", který byl vyplněn jak leaderem, tak jeho následovníky. Druhým byl dotazník "NEO pětifaktorový osobnostní inventář", který vyplnil pouze leader. Na základě výsledků obou dotazníků byla navržena opatření, která by mohla vést k rozvoji autentické stránky leadera a také jeho vedení.
Reakce zvířat na objekty viděné v zrcadle
Forštová, Tereza ; Exnerová, Alice (vedoucí práce) ; Landová, Eva (oponent)
Téma sebe-poznání a sebe-uvědomění u zvířat začalo být více diskutováno od roku 1970, kdy byl navržen tzv. mark test, který u šimpanzů odhalil schopnost sebe-poznání. Přestože je zatím obecně přijímána teze, že sebe-poznání zprotředkované zrcadlem indikuje schopnost sebe-uvědomění, ukazuje se, že to nemusí být vždy pravda a že sebe-uvědomění má spíš postupný vývoj než jen stav "mít" či "nemít sebe-uvědomění". S otázkou vnímání sebe sama u zvířat jsou spojeny další zrcadlové testy, jako je využití zrcadla k hledání potravy. Přestože naprostá většina testovaných druhů tento typ zrcadlových úkonů zvládne a dokáže tak alespoň určitou míru pochopení principu zrcadla, ne všechny ukazují před zrcadlem projevy sebe-poznání. Negativní výsledky by mohly být způsobeny nevhodnou metodikou a procedurami, použitými na konkrétní druh, stejně jako individuálními rozdíly mezi testovanými jedinci, jako je sociální izolovanost a zkušenost s reflektivními plochami. Problém nastává při komparativním testovaní druhů s rozdílnou morfologií těla, například kytovců, ptáků a ryb, které nemohou vykazovat stejné projevy sebe-poznání před zrcadlem jako primáti, na které byl původně mark test vymyšlen, právě kvůli předním končetinám používaným jako křídla nebo ploutve. Metodika zrcadlových testů se tedy musí vždy přizpůsobit hlavně...
(Ne)tuctové stáří: Nenormativní stárnutí v České republice
Podzimková, Aneta Anne-Marie ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Jana (oponent)
Nenormativní stáří? Existují senioři a seniorky, kteří disponují nenormativní genderovou a sexuální identitou? Důvodem odmítaví reakce na podobné otázky (Dvořáková 2018) je převládající představa, že starší lidé jsou asexuální, genderovou identitu již nevyjednávají a otázka sexuality, sexuálního aktu a partnerství je jim zcela ‚neznámá'. Tato diplomová práce se snaží reagovat na tyto předsudečné představy o stáří. Teoretická část představuje koncept, který ve své práci, a na základě provedených rozhovor, definuji jako (ne)tuctového stáří. Analýza chce nabídnout vhled a porozumění stárnutí, do kterého se promítají životní volby, které senioři a seniorky volí s ohledem na jejich neheteronormativní genderovou a sexuální identitu. Specificky se práce věnuje nejen utváření nenormativních identit, či partnerství, ale také tomu, jak senioři a seniorky stáří prožívají. Klíčová slova Stáří, gender, sexualita, LGBT identity, nenormativita, sebeuvědomění, partnerství, prožívání stárnutí
Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjištění a popsání možnosti využití skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM) u dětí a to skrze teoretické podklady a informace získané v rámci výzkumného šetření od mezinárodně certifikovaných lektorů/praktiků FM, kteří se zabývají dětskými skupinovými lekcemi FM. Metodika: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologické pojetí, jenž má deskriptivně-analytický charakter. Potřebám studie nejlépe odpovídal přístup fenomenologického zkoumání, jehož hlavním cílem je popis a analýza zkušenosti získané v rámci specifického fenoménu (jevu, události, situace či procesu). Výzkumný vzorek tvořili mezinárodně certifikovaní praktici FM, kteří se zabývají nebo zabývali vedením dětských skupinových lekcí FM (ATM) nebo lekcí s principy FM. Výzkumné šetření probíhalo formou písemného dotazování s otevřenými otázkami. Získané materiály byly analyzovány v rámci tématické analýzy a následně interpretovány z pohledu jednotlivých témat. Výsledky: Diplomová práce se zabývala fenoménem skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM). Výsledky poukázaly...
Emoční inteligence
Jeřábková, Marie ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; černohorský, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou emoční inteligence a její důležitostí v zaměstnání, zejména pak u vedoucích pozic. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů jako jsou emoce, emoční inteligence, sebeuvědomění, sebeovládání, empatie a řízení vztahů. Praktická část se věnuje vyhodnocení výzkumného šetření. Výzkum byl zrealizován metodou dotazníkového šetření a subjekt výzkumu tvořily HR oddělení firem. Výzkum má za cíl zjistit, jestli je emoční inteligence hlavní faktor při výběru zaměstnanců na vedoucí pozice. Dále je také zjišťováno, zdali HR od-dělení měří a rozvíjí emoční inteligenci u současných pracovníků. Dílčím cílem práce je zjistit, jaké vlastnosti emoční inteligence jsou pro vedoucí pozice preferovány. Po sběru dat došlo k detailnímu vyhodnocení dotazníku a srovnání jeho výsledků s předpoklady.
Mindfulness
Holub, Kryštof ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Vich, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu mindfulness a je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, vymezuje základní pojmy spojené s touto problematikou. Dále její vliv na základní funkce mysli, chování a fyziologii člověka. Také se zabývá integrací mindfulness na pracovišti a jejím vlivem na výkon, vztahy a well-being zaměstnanců. V praktické části se zkoumají volné asociace respondentů na téma mindfulness. K tomu používá práce princip mapování mysli, takzvaných mentálních map.
Reakce zvířat na objekty viděné v zrcadle
Forštová, Tereza ; Exnerová, Alice (vedoucí práce) ; Landová, Eva (oponent)
Téma sebe-poznání a sebe-uvědomění u zvířat začalo být více diskutováno od roku 1970, kdy byl navržen tzv. mark test, který u šimpanzů odhalil schopnost sebe-poznání. Přestože je zatím obecně přijímána teze, že sebe-poznání zprotředkované zrcadlem indikuje schopnost sebe-uvědomění, ukazuje se, že to nemusí být vždy pravda a že sebe-uvědomění má spíš postupný vývoj než jen stav "mít" či "nemít sebe-uvědomění". S otázkou vnímání sebe sama u zvířat jsou spojeny další zrcadlové testy, jako je využití zrcadla k hledání potravy. Přestože naprostá většina testovaných druhů tento typ zrcadlových úkonů zvládne a dokáže tak alespoň určitou míru pochopení principu zrcadla, ne všechny ukazují před zrcadlem projevy sebe-poznání. Negativní výsledky by mohly být způsobeny nevhodnou metodikou a procedurami, použitými na konkrétní druh, stejně jako individuálními rozdíly mezi testovanými jedinci, jako je sociální izolovanost a zkušenost s reflektivními plochami. Problém nastává při komparativním testovaní druhů s rozdílnou morfologií těla, například kytovců, ptáků a ryb, které nemohou vykazovat stejné projevy sebe-poznání před zrcadlem jako primáti, na které byl původně mark test vymyšlen, právě kvůli předním končetinám používaným jako křídla nebo ploutve. Metodika zrcadlových testů se tedy musí vždy přizpůsobit hlavně...
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.